ספירת גבורה דין
צמצום רגשי וראייה מעשית.
הפייטן פונה לאל לקבל את רינת עמו, את התפילות והפיוטים שכולם בקשה לגאולה. העם נמצא עתה במצב בזוי, בעוד בעבר היה במצב נשגב. לכן הפייטן קורא לאל לשַׂגֵב את העם, דהיינו: להחזירו לתפארת עברו. הגאולה מחייבת היטהרות מהסחי והעכירות של הגלות, והאל נקרא לטהר את העם ולהכינו לשעת הגאולה. הכינוי לאל הוא "נורא".
שורה זו פותחת אף היא בבקשה, "קבל רנת עמך" וממשיכה לבקשות נוספות, "שגבנו, טהרנו". בסופה "נורא". רינה היא אחת מלשונות התפילה המופיעה בתפילת שלמה, "לשמוע אל הרִנה ואל התפילה" (מלכים א', ח') והיא משמשת גם כלשון שמחה, למשל "פצחו הרים רִנה" (ישעיהו מ"ד, כ"ג) לציון לשון תפילה כלשון שמחה יש משמעות גם בהמשך השורה. אין כאן בקשה להצלה מצרה ומפורענות, אלא בקשה להתנשא ולהתעלות, כבהמשך השורה, "שגבנו, טהרנו". זה כבר שלב נוסף לאחר ההצלה של הצרורה בשורה הקודמת. עכשיו ניתן לשגב ולטהר את עם ישראל. השבח בסוף השורה, "נורא", מתייחס לאחת ממידותיו של הקב"ה, "האל הגדול הגבור והנורא" הנאמרות מפי משה (דברים י', י"ז). מידת "נורא" היא הביטוי ליראה שיש כלפי הקב"ה. כאשר האדם מבקש שהוא ישגב אותו הוא מזכיר מיד את רוממותו לעומתו, בשבח "נורא". בשורה הקודמת של הפיוט הופיעה המילה "גדול" גדולת ימינך, ובשורה הבאה "גבור". כך הפייטן משלים בכל שורה את אחד משבחי הקב"ה שנאמרו על ידי משה.
בקבלה מתעד את עשרת כוחות הרוח הקיימים באדם. מלכות היא הווייה בגוף הפיזי שבה מורכבים כל חלקי התודעה האחרים שאינם נגלים. רוב האנשים אינם מודעים ל תשעה החלקים האלו אך הם צרובים בנשמה.
מקדמת דנא האדם משול לעץ החיים רגליו ניצבות על פני האדמה וראשו נישא לשמים. בקבלה היהודית עץ החיים משקף את מלאכת הבריאה וסודותיה. העץ מכיל את כל חלל הבריאה בצורה הגיאומטרית. הוא מביא את הנתיבים גם מלמטה וגם מלמעלה, ויוצר מצב שהם כולם נפגשים שוב בקו האמצע. האנרגיה אשר נמצאת בימין, חותרת לכיוון מצב של שלמות אשר נמצא בקו האמצעי, וכך גם החלק השמאלי.
צור קשר
"שינוי אינו מתחולל ללא גרימת אי נוחות, אפילו אם השינוי הוא מרע לטוב." ריצ'רד הוקר
© 2024 כל הזכויות שמורות לאורית של רפאל | שירותי SEO – טוקו דיגיטל
© 2024 כל הזכויות שמורות לאורית של רפאל
שירותי SEO – טוקו דיגיטל