ספירת גבורה דין
צמצום רגשי וראייה מעשית.
הפייטן פונה לאל לקבל את רינת עמו, את התפילות והפיוטים שכולם בקשה לגאולה. העם נמצא עתה במצב בזוי, בעוד בעבר היה במצב נשגב. לכן הפייטן קורא לאל לשַׂגֵב את העם, דהיינו: להחזירו לתפארת עברו. הגאולה מחייבת היטהרות מהסחי והעכירות של הגלות, והאל נקרא לטהר את העם ולהכינו לשעת הגאולה. הכינוי לאל הוא "נורא".
שורה זו פותחת אף היא בבקשה, "קבל רנת עמך" וממשיכה לבקשות נוספות, "שגבנו, טהרנו". בסופה "נורא". רינה היא אחת מלשונות התפילה המופיעה בתפילת שלמה, "לשמוע אל הרִנה ואל התפילה" (מלכים א', ח') והיא משמשת גם כלשון שמחה, למשל "פצחו הרים רִנה" (ישעיהו מ"ד, כ"ג) לציון לשון תפילה כלשון שמחה יש משמעות גם בהמשך השורה. אין כאן בקשה להצלה מצרה ומפורענות, אלא בקשה להתנשא ולהתעלות, כבהמשך השורה, "שגבנו, טהרנו". זה כבר שלב נוסף לאחר ההצלה של הצרורה בשורה הקודמת. עכשיו ניתן לשגב ולטהר את עם ישראל. השבח בסוף השורה, "נורא", מתייחס לאחת ממידותיו של הקב"ה, "האל הגדול הגבור והנורא" הנאמרות מפי משה (דברים י', י"ז). מידת "נורא" היא הביטוי ליראה שיש כלפי הקב"ה. כאשר האדם מבקש שהוא ישגב אותו הוא מזכיר מיד את רוממותו לעומתו, בשבח "נורא". בשורה הקודמת של הפיוט הופיעה המילה "גדול" גדולת ימינך, ובשורה הבאה "גבור". כך הפייטן משלים בכל שורה את אחד משבחי הקב"ה שנאמרו על ידי משה.
13 הספירות מייצגות תבנית גיאומטרית קדושה עוצמתית ביותר המכונה פרי החיים, הנחשבת לקודש הקודשים של הגיאומטריה הקדושה מכיוון שהיא חבויה בתוך דפוס פרח החיים. שלוש עשרה מייצג אחדות ומעבר בין עולמות וממדים. השגת אוקטבה גבוהה המכניסה את האדם לממד גבוה יותר. הספירות של פרי החיים מייצגות את התנועה הנשית המרכיבה את הבריאה, את הפוריות ואת ההיריון הנשי.
צור קשר
"שינוי אינו מתחולל ללא גרימת אי נוחות, אפילו אם השינוי הוא מרע לטוב." ריצ'רד הוקר
© 2024 כל הזכויות שמורות לאורית של רפאל | שירותי SEO – טוקו דיגיטל
© 2024 כל הזכויות שמורות לאורית של רפאל
שירותי SEO – טוקו דיגיטל